Mikrobusz Győr utcáin


1964. május 1-én indult meg menetrendszerűen a győri városnéző mikrobusz.

A Kisalföld napilap, 1964. április 25-i számából:

„Mikrobusz a győri utcán – Tegnap próbajárat – Május elsején indul,  később Mosonmagyaróvárra, Csornára és Kapuvárra is eljut.

Tegnap délelőtt érdekes színnel gazdagodott a győri utca. Színes mikrobusz kígyózott a járművek és a járókelők között. Sokan megnézték, barátságosan integettek, és felkiabáltak első utasainak, akik közlekedési, idegenforgalmi szakemberek, a városi tanács képviselői és más meghívottak voltak. Közlekedési próbaút volt a tegnapi. Végigmentek azokon az útvonalakon, amelyeken a mikrobusz majd közlekedik. Végállomásnak a Rába-partot jelölték meg. A Köztársaság (Bécsi kapu) tér sarkától indulnak majd a városnéző járatok. Az illetékesek előzetesen két útvonalban állapodtak meg. Az egyik útvonal a történelmi városrészen vezet keresztül; Köztársaság tér – Alkotmány utca – Rákóczi Ferenc utca – Újkapu utca – Duna-part – Jedlik Ányos utca – Arany János utca – Rába-part. A három kilométeres útvonal menetideje 15 perc.

A városnéző mikrobusz belvárosi útvonala kék színnel jelölve. (Győr várostérkép, 1964)

A másik út Szigetbe vezet, az új lakónegyedbe. Ezt az útvonalat 20 perc alatt járta be a mikrobusz.

A térképen a feltételezett útvonalat jelöltem.

A városnéző mikrobusz szigeti útvonala kék színnel jelölve. (Győr várostérkép, 1964)

Megtörtént a döntés, hogy óránként egy-egy járat indul mindkét irányba. A mikrobusz május elsejétől kezdődően áll a győriek rendelkezésére. Délelőtt iskolák és turistacsoportok részére különjáratokat bonyolít le. Délután 1 órától este 8 óráig menetrendszerűen közlekedik. Szó van arról, hogy később esetleg egy harmadik útvonalat is beiktatnak a programba. Ez elsősorban az érdeklődéstől függ. A mikrobusz nem marad állandóan Győrött. A Sabaria-napok idején Szombathelyen lesz. Szolgálatba lép Sopronban és Kőszegen is, sőt rövid ideig Mosonmagyaróváron, Csornán és Kapuváron is közlekedik. Három kocsiján egyszerre 50 utast tud szállítani. A városnéző sétákon 5 kilométeres sebességgel halad. Így minden látnivaló megtekintésére lesz mód. Maximális sebessége 35 – 40 kilométer, egy Wartburg motor hajtja.”

A mikrobusz a Rába-parti végállomáson (Kisalföld, 1964. 04. 25.)

 

A mikrobusz a Köztársaság (Bécsi kapu) téren 1966-ban (Fotó: Hadas János)

Tetszett a tartalom?

Támogsd az oldal szerkesztőit havi pár szár forintos összeggel. Ha csak 500 forinttal támogatna bennünket mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése.

TÁMOGATÁS

kozma.endre

Főszerkesztő // regigyor.hu

A Régi Győr nonprofit kezdeményezésként alakult meg 2010-ben. A oldal szerkesztői szabadidejükben gyűjtik, készítik napi szinten a tartalmakat.

You may also like

1 hozzászólás

  • Meira
    2018-04-28 at 15:12

    Thanksfor writing such a good information.

Szólj hozzá!

tizenhét − 5 =

Kozma Endre - főszerkesztő

Pro Urbe Győr díj

Pro Urbe Győr díj

„A város szeretete, múltjának ősi történelmi hagyományainak ápolása késztette a szerkesztőket az oldal létrehozásában. Mi győriek, akik itt születtünk, itt éljük le dolgos életünket ebben a városban, naponta látjuk a képek ábrázolta városrészeket. Nap, mint nap elmegyünk előttük, mellettük, de sokszor nem is veszünk tudomást róluk. Csak amikor a képeket nézegetjük, döbbenünk meg, és vesszük észre kincset érő értékeinket, az emberek alkotta régi és új remekműveket, és csodáljuk meg városunk szépségét.”

Ha tetszik a tartalom, támogasd a szerkesztők munkáját