Az Ifjúság hídja újjáépítése, 1963
1963 március 13-án Győrnél a fürdőhöz vezető fahidat roppantotta meg a jég. Képek az Ifjúság hídja újjáépítéséről.
„A Szombathelyi Vízügyi Igazgatóságtól nyert értesülés szerint a Rábán Ikervárnál megmozdult a jég. Árpásnál tegnap 423 centiméter vízmélységet mértek. Győrnél a fürdőhöz vezető fahidat roppantotta meg a jég.” (Kisalföld, 1963. 03. 14.)
„A megyei tanács megrendelése alapján a Vagongyár hídosztálya a tervezést és kivitelezést 1963 késő őszére elvégezte. E kis gyaloghíd nem monumentális — nagy múltra nem tekinthet vissza —, a tervező jó ízlését és a Vagongyár hídüzemének jó munkáját dicséri.” (GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI HIDAK TÖRTÉNETE, 1993)
Képek az új híd építéséről.
A győri uszodához vezető Rába hidat — ki tudja hányadszor — a jeges ár tönkre tette. A város vezetői úgy határoztak, hogy a régi fahíd helyett erős, olyan vashidat készíttetnek, mely ellenáll a jeges árnak. A hídszerkezet készítését a Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár vállalta 1 050 000 forintért. A két pillér építése és az egyréb munkálatok 350 000 forintot igényeltek.
A hídépítés érdekessége, hogy Győrött először alkalmazták azt a módszert, hogy a parton összeszerelt hidat egy darabban — hajó segítségével — vontatták a pillérekre. A hídnak pilléreire való helyezése november 6-án fejeződött be, majd a korlátok szerelése, és az úttest burkolása után a hidat karácsony előtt adták át a forgalomnak.
Kapcsolódó bejegyzés: https://regigyor.hu/vegyes/az-uszodai-gyaloghid-ifjusag-hidja/
1 hozzászólás