Győr, Lenin út – Felszabadulás út – Sallai út jelzőlámpás forgalmi csomópont kialakítása
A Győr, Lenin út – Felszabadulás út – Sallai út (mai nevén Baross út – Szigethy Attila út – Nagy Imre út) jelzőlámpás forgalmi csomópontot 1976-ban Csejtei György és Kovács Tamás tervezte.
„Adyváros elkészültével, Kunváros (Marcalváros) építésének megkezdése előtt, szinte a 24. órában indult el Győr-Nádorváros közlekedésének, közlekedési létesítményeinek fejlesztése. A kirívóan balesetveszélyes, elégtelen kapacitású csomópontok felszámolása a Felszabadulás (Szigethy Attila) úton, a Fehérvári úti és a Lenin (Baross) úti csomópontok korszerűsítésével kezdődött meg. A Lenin (Baross) út – Sallai (Nagy Imre) út útvonal a 82-83. számú főutak jelenlegi közös bevezető szakasza, a Felszabadulás útja tervezett városi főforgalmi út. A baleseti statisztika adatai szerint a csomópont átépítése nem tűr halasztást.”
„Minden irányból – minden irányba lehetséges mozgásokhoz külön felállósáv áll rendelkezésre. A kerékpárosok azonban a Lenin (Baross) , illetve Sallai (Nagy Imre) utat csak keresztezhetik, mert a KPM Győri Közúti Igazgatóság határozata értelmében a csomópont átadása után az említett útvonalon nem közlekedhetnek. A jelzőlámparendszer kiviteli terveit a VILATI készítette el. A csomópont építése 1977 tavaszán kisajátítással, az érintett közművek rekonstrukciójával, valamint a kerítések átalakításával kezdődött meg. Az előkertek kisajátítása kisebb – érzelmi oldalról érthető – feszültséget okozott. Az új jelzőlámpás csomópontot 1979 elején adták át a forgalomnak.”
Forrás: A Győri Tervező Vállalat Tájékoztatója, 1978/1