Váltóállító torony építése Győrszabadhegy vasútállomáson


1927-ben a Magy. Kir. Államvasutak celldömölki osztálymérnöksége kért engedélyt 2 db váltóállító torony építésére a szabadhegyi vasútállomás területén.

Az építési kérelem.

A munkálatokat a „Schiel és Krausz” építési vállalat kivitelezte.

A Győrszabadhegy vasútállomás helyszínrajza. Pirossal jelölve a két váltóállító torony helye.
A váltóállító bódé rajzai.
A Győr felőli, Veszprémi úti sorompónál levő torony. Az ajtóban Schiel Vince építési vállalkozó.
A másik torony a 10-es (Celldömölk) és a 11-es (Veszprém) vasútvonal elágazásánál.

A tevrajzok forrása: Győr Megyei Jogu Város Levéltára / Műszaki Levéltár Ikt. szám: 7931/1927.

A fényképek Komondi Miklós gyűjteményéből származnak.

Tetszett a tartalom?

Támogsd az oldal szerkesztőit havi pár szár forintos összeggel. Ha csak 500 forinttal támogatna bennünket mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése.

TÁMOGATÁS

kozma.endre

Főszerkesztő // regigyor.hu

A Régi Győr nonprofit kezdeményezésként alakult meg 2010-ben. A oldal szerkesztői szabadidejükben gyűjtik, készítik napi szinten a tartalmakat.

You may also like

Szólj hozzá!

tíz + hét =

Kozma Endre - főszerkesztő

Pro Urbe Győr díj

Pro Urbe Győr díj

„A város szeretete, múltjának ősi történelmi hagyományainak ápolása késztette a szerkesztőket az oldal létrehozásában. Mi győriek, akik itt születtünk, itt éljük le dolgos életünket ebben a városban, naponta látjuk a képek ábrázolta városrészeket. Nap, mint nap elmegyünk előttük, mellettük, de sokszor nem is veszünk tudomást róluk. Csak amikor a képeket nézegetjük, döbbenünk meg, és vesszük észre kincset érő értékeinket, az emberek alkotta régi és új remekműveket, és csodáljuk meg városunk szépségét.”

Ha tetszik a tartalom, támogasd a szerkesztők munkáját