A győri Rába Kettős-híd újjáépítése 1953
1953. november 8-án avatták fel az újjáépített győri Rába Kettős-hidat.
Az 1894. november 1-én átadott vashidak a háború esztelen pusztításaként 1945. március 28-án a vízbe zuhantak.
A felrobbantott híd mellett ideiglenes gyaloghíd épült 1945-ben:
1951. nyarán kezdték meg a roncsok kiemelését a “Lánchíd” úszódaruval. Az új híd elkészültéig ideiglenes fahidak biztosították az átkelést a Rába folyón.
Kemény Ádám (UVATERV) teljesen új formájú hidakat tervezett a Rába két ágára. Karcsú, vasbeton gerendahidak épültek: a nagyobbik 82, a kisebb 57 m hosszú szerkezet.
A Győr-Sopronmegyei Hírlap így írt 1952. július 20-án: „Az új Rába-híd pilléreinek építésén dolgoznak már a kőfaragók és a vasbetonszerelők. Az új híd 3 millió forintos beruházással készül el. Szebb és nagyobb lesz, mint városunk bármelyik hídja. „
Győr-Sopronmegyei Hírlap, 1952. 12. 07-i számából: „ILYEN AZ ÚJ KETTESHÍD! A felsőpályán a vasbetonhíd másfél méterrel magasabb lesz, mint az eredeti régi vashíd. Így a hajójárást sem akadályozza és a téli esetleges jégzajlás veszélye is csökken. A hídra felvezető út már a Kisfaludy szobortól kezdődően enyhén emelkedik.”
1952-ben megkezdték a hidak építését:
1953. november 8-án Bebrits Lajos közlekedési- és postaügyi miniszter avatta fel az új Rába Kettős-hidat.
Egy héttel az átadás után a Győr-Sopronmegyei Hírlap, 1953. 11. 15-i száma így írt:
„A vb. gerenda hidak, melyek különös karcsúságukkal tűnnek ki, 82,52 m a főágban, míg a mellékágban 57,05 m ívelik át a Rába folyó két ágát. A híd közepe pedig mindössze 1,35 m magas. A hidat az UVATERV keretében Kemény Ádám tervezte.”
Felhasznált irodalom: GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI HIDAK TÖRTÉNETE, 1993