Fahíd a Hosszú híd mellett
1933-ban Győr városa a Hosszú híd átépítése mellett döntött. Az átépítés idejére ideiglenes fahidat építettek a gyalogosforgalom lebonyolítására.
A Bécset és Budapestet összekötő főútvonal óriási forgalmat bonyolított le. A balkáni tranzitforgalom jelentős része is erre haladt át. Emiatt a Hosszú híd állapota már annyira leromlott hogy a gépjárműforgalom elől le is kellett zárni.
A Hosszú híd negyven esztendeig szolgálta a közlekedést. Kiöregedése, keskenysege miatt bontották el. Közvetlenül a régi híd mellé ideiglenes fahíd épült, s az új híd elkészültéig ez vezette le a gyalogosforgalmat.
A Dunántúli Hírlap 1933. augusztus 20-i tudósítása:
„A Hosszuhid építése hamarosan megkezdődik
Egyelőre csak ideiglenes híd épül a gyalogjárók részére
Készül már az ideiglenes híd vasváza, melyen a Hosszuhid lebontása után a két part között a gyalogforgalmat fogják lebonyolítani. Csak az ideiglenes híd felállítása után kerül sor a Hosszú híd lebontására és építésére. A vasszerkezetek elkészítése serényen folyik a vagongyárban. „
Az ideiglenes fahídról készült felvételek az új Hosszú hídról, mely az átadáskor a Horthy Miklós híd nevet kapta. Erről bővebben ezen a linken
1933. telén a jégzajlás miatt veszélybe került a híd.
Kapcsolódó bejegyzés: A GYŐRI PETŐFI HÍD