Az Újlak utcai sorompó
1989. októberéig, a 82-83. sz. főutak győri közös bevezető szakaszának I. ütemének átadásáig az Újlak utcai vasúti átjáró biztosított kapcsolatot a Belváros és Nádorváros között a város nyugati részén.
Már 1961-ben is gondot okozott a „10 percen túl is zárva tartható” sorompó, mely egy korabeli forgalomszámlálás szerint, 14 óra alatt 1100 járművet akadályozott az átkelésben.
1982-ben korszerűsítették az átjárót; a csapórudas sorompót fénysorompó váltotta fel és kiszélesítették az úttestet is. A Belváros felől két forgalmi sávot alakítottak ki, a szélsőből a Pásztor utca irányába egyenesen, a belső sávból a Honvéd utcába balra lehet haladni. Nádorváros felől maradt az egy forgalmi sáv + gyalogos és kerékpárút.
A Kisalföld napilap 1982. november 05-i száma így írt:
„Megnyitották a forgalom számára Győrött a várva várt Újlak utcai vasúti-közúti kereszteződést. A fénysorompóval felszerelt átjáróval kapcsolatosan néhány tudnivalóra felhívjuk a figyelmet. A legfontosabb: a villogó piros jelzés a gyalogosokra is vonatkozik! A járművezetők számára jó tanács, hogy figyeljenek a besorolást jelző nyilakra, valamint arra, hogy a továbbhaladás akadályoztatása esetén ne hajtsanak rá a sínekre. Még egy megnyugtató intézkedés: amennyiben üzemzavar keletkezne a rendszerben, a vasút jelzőőrrel biztosítja a balesetmentes átkelést.”
Szerző: Kozma Endre, thanks! And thanks for sharing your great posts every week!generic cialis