A „Kecskelábú-híd” építése


1905-ben a hajóhíd kiváltására a város a győri Hets Testvérek ács céggel állandó jellegű fahidat építtetett a gyalogosforgalom számára.

1873-tól egy 12 hajón nyugvó híd bonyolította le a gyalogosforgalmat. A középső része szétszedhető volt a vízi közlekedés megoldására. A tél beálltával a hajóhidat szétszedték és a Rábcára vontatták.

Hajóhíd Győr és Révfalu között 1900 körül. (Képeslap, pb. 1902.)

A hajóhíd tetemes fenntartási költségei a várost arra indították, hogy a századfordulót követően a győri Hets Testvérek ács munkavállalkozó céggel állandó jellegű fahidat építessen a gyalogosforgalom számára a hajóhíd helyén.

A Kecskelábú-híd építéséről így írt a Győri Hírlap, 1905. 04. 16-i száma:

Épitik a révfalusi hidat. Az ideiglenes révfalusi fahíd a hajóhíd tőszomszédságában már kezd kialakulni a járókelők szeme előtt. A cölöpöket az egész Duna szélességében majdnem mindenütt lelállították és az utolsó hídláb is elkészül rövid idő alatt. A munka lázas siettséggel halad előre, a hatalmas súlykolókészüléknek nem sokáig lesz dolga és az összefoglaló gerendák már jelzik, hogy milyen emelkedéssel, milyen ívben hajlik át a vízén az új alkotmány.

Az építkezés a Belváros felől:

„Kisdunai gyalog és vízvezetéki híd építése Győr – Emlékül Erdély Ferencz városi főmérnök úrnak – Greczko István ácsm. 1905.” (Forrás: Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, leltári szám/regisztrációs szám: 383)


Faragott gerendák és óriási fatörzsek borítják az egész partot. Örömmel látjuk az építkezés előrehaladósáról, a masszív és erős közlekedési eszköz kibontakozásából régi győri cégünk, a Hets testvérek cég szolid munkáját. Az építést a város részéről Lovas mérnök vezeti.”

Az építkezés Révfalu felől:

„Kisdunai gyalog és vízvezetéki híd építése Győr – Emlékül Erdély Ferencz városi főmérnök úrnak – Greczko István ácsm. 1905.” (Forrás: Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, leltári szám/regisztrációs szám: 384)

Az új hidat 1905. június 29-én adták át.

A híd 1928-ig, a vashíd megépítéséig szolgálta a gyalogosközlekedést Győr és Révfalu között.

Tetszett a tartalom?

Támogsd az oldal szerkesztőit havi pár szár forintos összeggel. Ha csak 500 forinttal támogatna bennünket mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése.

TÁMOGATÁS

kozma.endre

Főszerkesztő // regigyor.hu

A Régi Győr nonprofit kezdeményezésként alakult meg 2010-ben. A oldal szerkesztői szabadidejükben gyűjtik, készítik napi szinten a tartalmakat.

You may also like

Szólj hozzá!

tizennyolc − 11 =

Kozma Endre - főszerkesztő

Pro Urbe Győr díj

Pro Urbe Győr díj

„A város szeretete, múltjának ősi történelmi hagyományainak ápolása késztette a szerkesztőket az oldal létrehozásában. Mi győriek, akik itt születtünk, itt éljük le dolgos életünket ebben a városban, naponta látjuk a képek ábrázolta városrészeket. Nap, mint nap elmegyünk előttük, mellettük, de sokszor nem is veszünk tudomást róluk. Csak amikor a képeket nézegetjük, döbbenünk meg, és vesszük észre kincset érő értékeinket, az emberek alkotta régi és új remekműveket, és csodáljuk meg városunk szépségét.”

Ha tetszik a tartalom, támogasd a szerkesztők munkáját