Gokart verseny Adyvárosban
Az utolsó Győr-adyvárosi gokart versenyt 1978. június 5-én rendezték meg, mely fölényes győri győzelemmel zárult.
Győr a magyarországi gokart versenyzés egyik fellegvára volt.
Rövid történet:
Az 1961. augusztusában megalakult hazai szakosztály ( Fővárosi Autóbuszüzem Gokart Szakosztálya) még abban az évben, december 31-én meghívásos versenyt rendezett, melyen nyolc gokart indult el. 1963-ban megszületett a bajnoki kiírás. Ebből két beharangozó futamra került sor a budapesti Műjégpályán. Februárban a jégen, márciusban a betonon.
Végre május 5-én sor kerülhetett a sportág első bajnoki összecsapására. A MALÉV SC rendezte a versenyt, a Népligetben kialakított pályán. Ebben az időben szinte kizárólag hazai, mégpedig Danuvia-motorokkal versenyzett a hazai gokarttársadalom.
Hamarosan Győrbe is elszáguldott a gokartos “vándorcirkusz”. Több ezer ember nézte végig a versenyt, és alighanem már akkor eldőlt, hogy éppen a Rába-parton jön létre hamarosan a magyar gokartozás fellegvára.
A második győri futam külön érdekessége az volt, hogy a legtöbb futamgyőzelemmel büszkélkedő, de egyetlen bajnoki címet sem szerzett Marjai Tamás itt tartotta a fölényes győzelemmel végződő “búcsúfellépését”.
1978 a következő fordulópont a hazai gokart-történelemben, amikor is az OTSH sportként ismerte el az autósportot, így a gokart sportot is.
Szinte egy csapásra változott a róla alkotott kép. Megalakult az MAMSZ, Tóth István elnökletével, főtitkár pedig a MAK Sportosztály eddigi vezetője, Nádor István lett.
Létrejön a Gokart Szakbizottság, Dvorszky Nándor irányításával.
A Kisalföld napilap 1978. június 6-i számából:
„Gokart: győri győzelem az ifjúságiaknál
A rekkenő hőségben a nagy érdeklődés mellett kitűnő rendezéssel jellemezhető az országos gokart-bajnokság harmadik futama, amelyre a győri sportfelügyelőség és a XV-ös AFIT szakosztálya szervezésében Adyvárosban került sor.
További fotók a versenyről:
Az 1978-as győri verseny eredményei:
Nagy év volt 1979. Összesen 127 értékelhető eredmény született, immáron hat kategóriában. De talán a legnagyobb esemény, hogy elkészült a győri tanpálya, amely nemzetközi gokartversenyek rendezésére is alkalmas. Ez volt az első kiépített pálya Magyarországon, pontosan 18 évvel az igény megjelenése után!
Az 1979-es győri gokartbajnokság IV. futama már a KTMF előtti útszakaszon kiépített pályán volt.
Felhasznált irodalom:
A gokartsport története: http://gokartgg.gportal.hu/gindex.php?pg=8734756
Kisalföld, 1978. 06. 06.
Autó-Motor, 1979. szeptember
A fényképek Békefi Péter fotónegatív gyűjteményéből származnak