A felrobbantott Kossuth (Révfalui) híd
1945. március 28-n a visszavonuló német haderő a város 16 hídja közül 15-öt felrobbantott, köztük a posztunkban bemutatott Kossuth hidat is.
A híd rövid története: A tervezési munkákat Déri József városi műszaki tanácsos rendelte meg, Beké József tervezte, a hídépítési vállalkozást Zsigmondi Béla budapesti mérnök Hlatky-Schlichter és fia, valamint a Magyar Vagon-és Gépgyár Rt. győri cégek folytatták. Az építési munkálatok 1926 augusztusában kezdődtek, a kész hidat 1928 júliusában adták át a forgalomnak. A híd hossza 125,60 méter, szélessége 12,10 méter és a teljes súlya 361,433 tonna, igen könnyű vasszerkezet. A roncskiemelést 1947. december 31-re fejezték be. 1949. decemberében a gyalogos forgalomnak, 1950. márciusában a közúti forgalomnak újjáépítve átadták. A vízbe robbantott acélszerkezetnek közel felét kiegyengették és újra felhasználták. A hiányzó másik felét a Vagongyár gyártotta le.
1945. március 28-n a visszavonuló német haderő a város 16 hídja közül 15-öt felrobbantott, köztük a posztunkban bemutatott Kossuth hidat is.
A fényképek Németh Vilmos gyűjteményéből származnak
Felhasznált irodalom: GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI HIDAK TÖRTÉNETE, 1993