Portáldaruk a Vagongyárból
1958. év végén kikötői portáldaruk gyártását kezdték meg a Wilhelm Pieck (Rába Magyar) Vagon- és Gépgyárban.
„Kikötői portáldaruk gyártását kezdték el a Vagongyárban
Új export gyártmányon dolgoznak a Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyárban. Kikötői portáldaruk gyártását kezdték el a hídüzemben. A Lengyel Népköztársaságnak szállítanak háromezer kilogramm teherbírású forgógémes darukat.
A gdyniai kikötőben használják majd ezeket hajók ki- és berakásához. Az első példányokat a jövő évben szállítják, de még 1960-ban is folytatódik a gyártás.” (Kisalföld, 1958. 12. 04.)
1959. augusztus 26-án adták át az első darukat.
„Megkezdődött a lengyel kikötői portáldaruk átadása a Vagongyárban
A Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár az idén kezdte el a Lengyel Népköztársaság részére a hatalmas tengeri kikötői portáldaruk készítését. Az egyenként mintegy hárommillió forint értékű darukból az idén hatot készítenek el és adnak át a megrendelőnek. Tegnap megérkeztek a lengyel szakemberek a Vagongyárba, s megkezdték az átvételt. A hat lengyel daru közül négy már teljesen készen van, s a másik kettő is készül. Teljesen összeszerelve csak az első két daru átvétele történik meg, a többieket alkatrész-egységenként veszik át. A szállítás is egységenként történik, hiszen a több mint száz tonna súlyú, gémmel együtt 40 méter magas portáldarut lehetetlen összeszerelve elszállítani. Így aztán az átvétel és kipróbálás után az összeszerelt két darut is szétszedik, hogy a szállításra alkalmas legyen. Amint a folyamatos átvétel után megkezdődik a szállítás, a vagongyárból négy szerelő utazik Lengyelországba a szerelési munkák vezetésére.” (Kisalföld, 1959. 08. 27.)