A „virágos busz”
1996 novemberében a Kisalföld Volán Rt. egy alacsonypadlós, virágokkal díszített városi autóbuszt állított szolgálatba Győrben.
A 412.02C altípusba tartozó jármű különlegessége, hogy ez volt a legelső Ikarus 412-es, és egyúttal Győr városának első teljes hosszban alacsonypadlós autóbusza is. A busz 1996 tavaszán készült az Ikarus mátyásföldi gyáregységének kísérleti üzemében. A háromajtós, a hazai piac igényeinek megfelelően Rába főegységekkel szerelt prototípus kocsi – amely a 412-esek között egyedüliként Euro 2-es besorolású, 260 lóerős (191 kW) Rába D10 álló dízelmotorral rendelkezett – 1996 novemberében került az akkori Kisalföld Volán állományba.

„Győr kedvence a virágos busz. – írta a Kisalföld, 1997. március 18-i száma.
A Kisalföld Volán Rt. egy szuperalacsony padlómagasságú városi autóbuszt állított szolgálatba Győrben. A 412-es típusú járműről bizonyára a város minden polgára értesült már, hiszen összetéveszthetetlen az oldalán pompázó tavaszi virágfüzér miatt, mely Lakatos Gy. László grafikusművész munkája.
Az autóbuszon jól olvasható felirat – „Harmóniában a környezettel” – kitűnően tükrözi a megrendelők szándékát és valós képet nyújt a jármű adottságairól. A Rába részvénytársaság főegységeivel épített autóbusz D 10-es családba tartozó motorja az Euro 2-es környezetvédelmi előírásoknak megfelel, a különlegesnek számító futómű pedig számos jó tulajdonságot kölcsönöz a járműnek.
Győr polgárai örömmel tapasztalhatják, hogy erre az autóbuszra nem lépcsőkön kell felszállni, hanem a járdáról egyszerűen csak be kell lépni. Ebből adódóan sokkal gyorsabb az utascsere a megállókban, csökken az autóbusz menetideje, nem is beszélve arról, hogy egyszerre száz személy befogadására képes az alacsony padlós autóbusz.”



Az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉNYKK) a problémás alkatrészellátás és a magas fenntartási költségek miatt 2018. július 19-ével törölte állományából a GAT-377 forgalmi rendszámú Ikarus 412-es autóbuszát.