A Révai utcai autóbusz decentrum
1978. november 8-án, szerdán adták át a győri, Révai utcai autóbusz-decentrumot.
A Révai utcai decentrum a belváros déli részén, a vasútállomás mellett kb. 500 m hosszúságban húzódik a vasúttal párhuzamosan. A végállomás szerencsétlen adottságai miatt a kocsiállások elhelyezkedése, valamint a járművek tárolása hagy kívánnivalót maga után. Sokszor megesik, hogy a leszálló utasok a végállomástól 300 m-re, a kocsitárolótérnél kényszerülnek az autóbusz elhagyására.
A II. világháború után, 1946. március 26-án indult meg Győrött a helyi autóbuszforgalom. A város önkormányzata és a Magyar Vagon- és Gépgyár közös erőfeszítéssel 2 autóbuszt üzemképes állapotba hozott és ezekkel indult be – még a kft. szervezetében – újból a forgalom. Az államosításkor Győrött a helyi tömegközlekedést két Büssinggel kezdték meg, majd az állomány két Rába-Superrel és két Rába-Mann-al bővült. A járatok a Honvéd ligettől indultak.
A buszok két forduló között a Révai utcában, a börtön előtt parkoltak.
1957-ben az új győri vasútállomás építésekor már tervbe vették hogy a helyi autóbuszjáratok a Városháza mellől induljanak.
A ’60-as évektől elejétől a Szabadság tér (Városháza oldala) volt a buszok kiindulási pontja.
A buszok érkezési helye a Városháza mögött a Révai utcában volt.
1977-ben álltak neki az új autóbusz-decentrum kialakításának a Révai utca keleti végén
1978. novemberére elkészült az új autóbusz végállomás.
Felhasznált irodalom: http://kvzrt.fw.hu/tortenelem.html