A Béke híd terhelési próbája
A Béke híd terhelési próbáját 1971 március 27-én tartották meg negyven, egyenként 18 tonnás tehergépkocsival.
1967 szeptemberében új híd építését kezdték meg a Rába folyó felett Győr nyugati határában.
„ÚJ híd a Rábán
Az M 1-es főközlekedési út nyomvonalában hídépítés kezdődött Győrött, a Rábán.
A Gardénia Csipkefüggönygyárral szemben már hetekkel ezelőtt felvonultak a hídépítők és megkezdték az előkészületet.
Most már munkába álltak az ÉVM Közmű- és Mélyépítő Vállalat cölöpverői is. Az acéllemezekkel körülzárt folyómederbe 114 db tíz méter hosszú beton cölöpöt vernek le. Ezekre épülnek majd a híd pillérei. Győr legújabb hídja vasszerkezetű lesz. Az elemeket a Ganz-MÁVAG gyár készíti.” (Kisalföld, 1967. 10. 05.)
A híd 1971 márciusára elkészült, és 27-én megtartották a terhelési próbát is.
„Jelentős állomásához érkezett a Budapest—Hegyeshalom közötti 1. számú főközlekedési út korszerűsítése. A Hídépítő Vállalat győri építésvezetősége befejezte az új Rába-híd építését. A híd közbeiktatásával lehetőség nyílt egy korszerűtlen, balesetveszélyes kanyar kikapcsolására. A 181 méter hosszú híd egy 11 méter széles közúti pályát és — egyik oldalán — több mint másfél méter szélels gyalogjárdát tart. Az építésnél számításba vették a várható forgalomnövekedést is. A híd szélességében tovább növelhető.
A híd próbaterhelését szombaton tartották meg a Műszaki Egyetem acélszerkezeti tanszékének közreműködésével. Az úgynevezett álló és dinamikus próbaterhelés alkalmával 40, egyenként 18 tonnás tehergépkocsi haladt átrajta. Az új híd a hatalmas terhelést sikerrel állta, így azt előreláthatóan a jövő hónap második felében átadhatják a forgalomnak.” (Kisalföld, 1971. 03. 28.)
A Béke híd felavatására 1971 május 6-án került sor.
„Sokáig várt rá a megye lakossága, hogy elkészüljön Győr huszadik hídja, az 1-es számú fő-közlekedési út nyomvonalában lévő Rába-híd. Tegnapig elvégezték rajta az utolsó simításokat is, és ha késéssel is, elkészült. Gyönyörű az új híd, kecses acélíj a szó igazi értelmében.
Készítői először alkalm azták az építésben ezt az eljárást: a győri létesítmény felsőpályás, feszített híd. A híd acélteste íjhoz hasonlóan van megfeszítve, két oldalpillérén szabadon mozoghat, követheti a hőmérséklet okozta változásokat. Ennek a megoldásnak köszönhető, hogy rugalmasan levezeti a híd a terhelést, nem érzi, amikor a 186 méter hosszú feszített szerkezetre járművek érkeznek. Ez az eljárás tette lehetővé, hogy az építők könnyíteni tudtak a híd szerkezetén, csupán egyharmad mennyiségű acélra volt szükség, mintha hagyományos eljárással készítették volna.
1967-ben kezdődött és tegnap fejeződött be az 1-es számú fő-közlekedési út mintegy 10 kilométer hosszú győri átkelő szakaszának az építése. Az új, nagyszerű létesítmény elkészültével egyúttal befejeződött Budapest és Hegyeshalom között az 1-es számú fő-közlekedési út építése is.
Győr huszadik hídját az Út- és Vasúttervező Vállalat tervezte, építésében közrem űködött az Aszfaltútépítő és a Hídépítő Vállalat, a Ganz-MÁVAG, és segítettek a munkában a néphadsereg építő alakulatainak katonái is.” (Kisalföld, 1971. 05. 07.)