A révfalusi híd katasztrófája 1896-ban
1896. december 1-én, a Mosoni-Dunán levő hajóhidat, mely Győrt Révfaluval kötötte össze, a jégzajlás elszakította és egyes részeit kisebb-nagyobb távolságra úsztatta.
A hajóhíd rövid története:
A révfalusi hajóhidat 1873. szeptember 6-án adták át a forgalomnak.
A 12 hajón nyugvó híd bonyolította le a forgalmat Győr és Révfalu között. A középső része szétszedhető volt a vízi közlekedés megoldására. A tél beálltával a hajóhidat szétszedték és a Rábcára vontatták. A hajóhíd tetemes fenntartási költségei a várost arra indították, hogy a századfordulót követően a győri Hets Testvérek ács munkavállalkozó céggel állandó jellegű fahidat építtetett gyalogosforgalom számára a hajóhíd helyén.
A híd katasztófájáról így írt a Győri hírlap, 1896. 02. 02-i száma:
„A révfalusi hajóhíd. A révfalusi hajóhidat így tél elején, valamint tél utóján évente egy-kétszer az a baj éri, hogy a jégzajlás elszakítja s egyes részeit kisebb-nagyobb távolságra magával viszi. Ez a kellemetlenség tegnap a reggeli órákban is megesett vele. A Dunán ugyanis erősen zajlik a jég, s az tegnap reggel a híd középső részét hajóstól együtt elszakította. Egy darabot csakhamar partra sodort az ár, a másikat azonban levitte a gőzhajóállomásig. A közlekedés most csónakon s a révfalu-győrszigeti törvényhatósági hídon át történik”