Az első és az 1000. vagon
A győri vagongyár 1898. november 13-án ünnepelte az 1000. vagon elkészültét, melyen részt vett a gyár minden dolgozója.
Az 1896. december 28-án megtartott alakuló közgyűléssel a Magyar Waggon- és Gépgyár Részvénytársaság megkezdte működését a Szeszgyár mellett, a Budai úton. Az 1897. év első hónapjai a gyár beindításával teltek, majd áprilisban megindult a termelés.
Az első vagonok petróleum szállító tartálykocsik voltak a Galíciai-Kárpát Petroleum Rt. számára.
„A győri vaggongyár első szállítmánya
Gyors tempóban mint a ki határozott czél felé biztos úton jól felfegyverkezve szakértelemmel és a megkívántató anyagiakkal öntudatosan törekszik, – létesült Győrött egynéhány hónap alatt a vaggongyár s a tavasszal megkezdte üzemét.
A gyár első fiai, az emberi erő és a technikai tudás pompás szülöttei, az első kocsik elkészültek és szállításukat várják. Élükön egy felcziczomázott, zászlódíszes kocsi büszkélkedik. Az első kocsik petróleum-tartályok, egyenként 9 tonna súlyuak, a kezelés modern újításaival vannak ellátva. A kocsikat külföldre, Galíciába szállítják. A harminc darab tartálykocsi minden része magyar anyag és magyar munka.” (Győri Hírlap, 1897. 09. 15.)
Egy évvel később, 1898. novemberében már az 1000. vagon elkészültét ünnepelték a gyárban.
„A Waggongyár ünnepe.
Nagy és fényes ünnepre készülnek már napok óta a győri waggon és gépgyárban. Az egész héten sürgés-forgás volt a munkások között. Ugyanis az ezredik waggon készült el, ami a gyári üzemekben ünnepet jelent. Emiatt a nagy készülődés, czímerek, emblémák festése, egy díszített 30 méter hosszú tribün építése, mely egyszersmind a lefényképezésre szolgál. Ez ünnepi alkalomra az ezredik kocsit feldíszítik és házi ezredünk szíves zenék mellett a kapu elé állítják a közönség szemléletére.
A műsor száma ezután az összkép fényképezését tartalmazza, melyet Raab mester eszközöl, kinek feladata ez alkalommal hihetetlen nehézségekkel jár, 1600 személy egy képre.
Estére a kocsi diadalkapu alá lesz helyezve, mely czipruskuszorukkal és színes villamos fénnyel árasztja el az 1000-ik kocsit mint dicsőítését hazai iparunk fejlődésének jeléül.” (Győri Hírlap, 1898. 11. 13.)