VOLÁN telep Győr


1970. december 21-én Kiss Dezső közlekedési- és postaügyi miniszterhelyettes adta át rendeltetésének Győrött az Ipar út 99. szám alatt a 19. sz. Volán új gépkocsi-műszaki és forgalmi telepét.

Az UVATERV tervei szerint a GYÁÉV kivitelezésében épült meg a telep. A hat és fél hektár területen 600 gépkocsi karbantartását, futó javítását, tárolását és forgalmi irányítását lehet elvégezni.

A VOLÁN telep helyszínrajza (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)
Az új VOLÁN telep makettje (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)

A belső anyag- és kocsimozgatás megkönnyítése végett 32 000 négyzetméter alapterületű betonburkolat készült.

A tárolótér (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)

A nagy javítócsarnokban 17 gépkocsiállás van, közülük 8 szerelőaknás.

Épül a szerelőcsarnok (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)
Az épülő szerelőcsarnok és az irodaház (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)

Naponta 45 teherautó egyes és kettes szemléje végezhető el a jól felszerelt csarnokban. Egy korszerű mosóberendezéssel naponta 200 gépkocsi felső és 40 gépkocsi teljes mosására van lehetőség. Tanműhely is készült, ahol egyszerre 80 tanuló dolgozhat. A négyszintes irodaházba költözött a vállalat központja. 600 fős öltöző és mosdó, 200 fős étterem és melegítőkonyha javítja az autóközlekedési dolgozók munkakörülményeit. Ötkutas üzemanyagtöltő-állomás is áll a telep udvarán.

Az ötkutas üzemanyagtöltő-állomás (UVATERV kiadvány, Békefi Péter gyűjteményéből)

A forgalmi-műszaki telep 60 millió forintba került. Az összeg felét a vállalat saját alapjából fedezte, a másik fele állami költségvetésből származik.

A elkészült új VOLÁN telep (Kép: Dr. Herczegh Károly – Gépjárműtelepek / Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1976)
A telep helyszínrajza (Kép: Dr. Herczegh Károly – Gépjárműtelepek / Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1976)
A szerelőcsarnok alaprajza (Kép: Dr. Herczegh Károly – Gépjárműtelepek / Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1976)
Az irodaépület alaprajza (Kép: Dr. Herczegh Károly – Gépjárműtelepek / Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1976)
A mosó 1977-ben
IFA a mosóépület mellett (Kép: Horváth Balázs)
Az üzemanyagtöltő-állomás 1977-ben

1961. július 1-jén a vállalat beleolvadt a 61. számú AKÖV-be. 1962 januárjától a megye közlekedését a 19. számú AKÖV irányította. 1970. szeptember 1-jétől Volánként működik tovább. 1984. január 1-jétől önálló, Kisalföld Volán Vállalat néven. 1992 decemberében részvénytársasággá vált, Kisalföld Volán Rt. néven.

A további képeink már a Kisalföld Volános korszakból származnak.

Kilátás az irodaházból a kapu felé (Kép: Horváth Balázs)
Kilátás az irodaházból, szerelésre váró járművek (Kép: Horváth Balázs)
Kilátás az irodaházból a szerelőcsarnok tetejére (Kép: Horváth Balázs)
A Kisalföld Volán Rt. irodaépülete
A telep kapuja

A poszt megírásához felhasználtam a Kisalföld napilap, 1970. 12. 22-én megjelent cikkét a telep avatásáról.

Tetszett a tartalom?

Támogsd az oldal szerkesztőit havi pár szár forintos összeggel. Ha csak 500 forinttal támogatna bennünket mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése.

TÁMOGATÁS

kozma.endre

Főszerkesztő // regigyor.hu

A Régi Győr nonprofit kezdeményezésként alakult meg 2010-ben. A oldal szerkesztői szabadidejükben gyűjtik, készítik napi szinten a tartalmakat.

You may also like

Szólj hozzá!

18 − tizenhat =

Kozma Endre - főszerkesztő

Pro Urbe Győr díj

Pro Urbe Győr díj

„A város szeretete, múltjának ősi történelmi hagyományainak ápolása késztette a szerkesztőket az oldal létrehozásában. Mi győriek, akik itt születtünk, itt éljük le dolgos életünket ebben a városban, naponta látjuk a képek ábrázolta városrészeket. Nap, mint nap elmegyünk előttük, mellettük, de sokszor nem is veszünk tudomást róluk. Csak amikor a képeket nézegetjük, döbbenünk meg, és vesszük észre kincset érő értékeinket, az emberek alkotta régi és új remekműveket, és csodáljuk meg városunk szépségét.”

Ha tetszik a tartalom, támogasd a szerkesztők munkáját