Autóval Győrön át 1983


„Autóval Győrön át” címmel jelent meg cikk a város közlekedéséről a Kisalföld napilapban 1983. 07. 24-én.

1983. július közepén helyezték üzembe a Tanácsköztársaság, Munkácsy és Újlak utcai forgalmi jelzőlámpás csomópontot. „Minek kellett ebbe a csomópontba is lámpát szerelni? És ha már szerelték, nem lehetett volna úgy kialakítani, hogy a forgalmat ne akadályozza?” – írták az olvasók az újságnak, és az újságíró utánajárt a problémáknak.

Idézzük a Kisalföld napilapot: „De a mi tapasztalatunk is hasonló: százméterekre feltorlódik a városba nyugati irányból érkező kocsisor:

feltorlódik a városba nyugati irányból érkező kocsisor

Kissé veszélyesnek tartjuk az Újlak utcai vasúti átkelő közelségét (esetleg beszorul valaki a fénysorompó tilos jelzésénél)

Az Újlak utcai sorompó 180 méterre a csomóponttól

Az Újlak utcai déli ágból, a fénysorompó illetve a Shell-kút irányából nincs mód balra nagy ívben ráfordulni a városból kivezető 1-es útra.

nincs mód balra nagy ívben ráfordulni a városból kivezető 1-es útra.

„Két fő tényező indokolta a csomópont korszerűsítését. Az 1-es, jelentős nemzetközi forgalmat lebonyolító főút győri átkelési szakaszán fennakadás nélkül, folyamatosan haladhassanak a járművek a két fő irányba Budapest,  illetve az országhatár felé. Eddig a nyugati irányból érkezőket általában a Jókai utcánál megfogta a lámpa, 

A Jókai utcai csomópont 1978-ban (Kép: Mary Gause)

az ellenkező irányúakat pedig leginkább a Lenin (Baross) hídi csomópont.”

A Lenin (Baross) hídi csomópont

„Összehangolt lámparendszer kiépítése vált szükségessé, amely feltételezte a bevezető forgalom szabályozását a város nyugati határában.”

Jelzőlámpa minden kereszteződésben.

„A másik indok a csomópontok korszerűsítésének: az évek óta elemzett baleseti helyzet. A Gárdonyi utcától az Újlak utcáig tartó belvárosi átkelési szakasz legveszélyesebb pontjai, a bekövetkezett közúti balesetek számából következtetve sorrendben: a Lenin (Baross) hídi, az Aradi vértanúk útjai és az Újlak utcai kereszteződés. Az utóbbi négy évben a Munkácsy utcánál kettő, az Újlak utcánál 12, sérüléssel járó közlekedési baleset történt. A fő gond a város nyugati bejárata előtt kialakult torlódás.”

Sokszor már 85-s úttól torlódás van:

Az 1-es út és a 85-ös út elágazása

A Nép utcai kereszteződés:

A Nép utcai kereszteződés

A Béke híd forgalma:

A Béke híd

További képek a forgalomról.

„A szakemberek az üzembe helyezés óta egyfolytában vizsgálják a forgalmi tapasztalatokat. A hivatalos átadás július 28-án lesz.”

A fotókat negatív filmtekercsről szkenneltem.

Tetszett a tartalom?

Támogsd az oldal szerkesztőit havi pár szár forintos összeggel. Ha csak 500 forinttal támogatna bennünket mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése.

TÁMOGATÁS

kozma.endre

Főszerkesztő // regigyor.hu

A Régi Győr nonprofit kezdeményezésként alakult meg 2010-ben. A oldal szerkesztői szabadidejükben gyűjtik, készítik napi szinten a tartalmakat.

You may also like

Szólj hozzá!

19 − hat =

Kozma Endre - főszerkesztő

Pro Urbe Győr díj

Pro Urbe Győr díj

„A város szeretete, múltjának ősi történelmi hagyományainak ápolása késztette a szerkesztőket az oldal létrehozásában. Mi győriek, akik itt születtünk, itt éljük le dolgos életünket ebben a városban, naponta látjuk a képek ábrázolta városrészeket. Nap, mint nap elmegyünk előttük, mellettük, de sokszor nem is veszünk tudomást róluk. Csak amikor a képeket nézegetjük, döbbenünk meg, és vesszük észre kincset érő értékeinket, az emberek alkotta régi és új remekműveket, és csodáljuk meg városunk szépségét.”

Ha tetszik a tartalom, támogasd a szerkesztők munkáját