A vagongyári ETO pálya bővítési terve
1943. év vége felé a vagongyári ETO városi területet kért a sportpálya bővítéséhez Győr város törvényhatósági kisgyűlésétől.
A Győri Nemzeti Hírlap 1944. január 20-i számából:
„Megnagyobbítják az ETO pályát, emlékművet kapnak az ETO hősi halottai
A városi törvényhatósági kisgyűlése szerdán dr. Kászonyi Richárd főispán elnökletével rendes ülést tartott, amelyen közgyűlést előkészítő és önálló ügyekkel foglalkoztak.
Az utóbbiak során figyelemreméltó a vagongyári ETO kérelme, amelyben a sportpálya bővítésére városi területet kért használatra. Dr. Horváth József tanácsnok előadása szerint az ETO 1935-ben kapott engedélyt és helyet sportpálya építésére. Rövidesen az ország egyik legmodernebb sporttelepét építette fel.
„Ennek kibővítéséhez kér most területet. A városhoz benyújtott tervek szerint az országút felé 30 méterrel akarják kihelyezni a főbejáratot, az előtte és mellette levő területet parkirozzák és ott kívánják elhelyezni az ETO hősi halottai emlékművét.”
„A szemközti üres telken pedig autók parkirozását tervezik. A város kisgyűlése a terveket elfogadta és a kért területet használatra átengedte.”
Nem egészen 3 hónappal később (1944. 04. 13.) az angolszász légierő bombázása miatt füstbe ment a terv.
A tervrajzért köszönet Győr Város Levéltára / Műszaki Levéltárának