Csónakmotor a Szerszámgépgyárból
1958-ban nagy érdeklődés előzte meg az első korszerű, magyar gyártmányú csónakmotor hazai bemutatkozását.
„Újfajta csónakmotor gyártását kezdte meg a Győri Szerszámgépgyár
Befejezték az újfajta »-Buda 175« típusú csónakmotor prototípusának gyártását a Győri Szerszámgépgyárban. A napokban már megkezdték a sorozatgyártást is. Ezek az új csónakmotorok abban különböznek az előzőektől, hogy el vannak látva előre- és hátramenettel, valamint üresjáratuk van. A «Buda 175« csónakmotorokból ez évben ötszázat készítenek, tizennégy országba exportálnak belőle.” (Kisalföld, 1958. 08. 31.)
„A Szovjetuniónak is szállít csónakmotorokat a Győri Szerszámgépgyár
Múlt évben honosították meg a csónakmotorok nagyüzemi gyártását a Győri Szerszámgépgyárban.
A Buda 175 jelű korszerű magyar csónakmotor hamarosan keresett exportcikk lett. Mind külső kivitelében, mind teljesítményében teljesen egyenrangúnak bizonyult a legjobb külföldi motorokkal. Ez év végéig elkészítik az ötezredik példányt.
Legutóbb két újabb típust is ki fejlesztettek. Az egyik előre és hátra menettel, valamint üresjárattal is működik, a másik pedig védőburok nélküli, könnyített sportkivitelű. Mivel a Szovjetunió is érdeklődött a magyar csónakmotorok iránt, a Győri Szerszámgépgyár műszaki küldöttsége Horváth Ede igazgató vezetésével a napokban mind a hármat bemutatta Moszkvában. A motorokat a helyszínen kipróbálták. Minden tekintetben megnyerték a szovjet illetékes körök tetszését. Tárgyalást kezdtek nagyobb mennyiségű — több ezer darabot kitevő — magyar csónakmotor rendeléséről. (Kisalföld, 1958. 10. 24.)